Het aftellen is begonnen!

3 april 2014 - Haarlem, Nederland

Nog minder dan 4 weken en dan gaan we…eindelijk! We kunnen allebei niet meer wachten en vertrekken het liefst morgen al.

De meeste dingen zijn inmiddels geregeld: verzekeringen, abonnementen opzeggen, onbetaald verlof aanvraag (en goedkeuring :)) de huur is opgezegd en we hebben ons uitgeschreven bij de gemeente.

Het plan is om rond 29 april te vertrekken. We willen de eerste paar weken gebruiken om te beslissen waar we gaan wonen. We twijfelen nu tussen Siem Reap, Battambang en Kampot. Siem Reap is een vrij grote stad met veel faciliteiten. Zo is er een internationale luchthaven en veel bars en restaurants. Hier zijn ook de beroemde tempels van Angkor Wat. Het nadeel is dat het ieder jaar overspoeld wordt door ongeveer 2 miljoen(!) toeristen die de tempels bezoeken en voor de rest in Pub Street hangen. Voordeel is dat er veel scholen zijn en andere mogelijkheden voor ons om werk te vinden.

Battambang en Kampot zijn kleiner, dus minder werkgelegenheid, maar wel veel relaxter en meer Cambodjaans.

Ik (Evelien) heb inmiddels mijn TEFL cursus afgerond en heb nu een internationaal erkend diploma als ‘English as Second Language Teacher’. Hiermee schijn ik vrij gemakkelijk aan een baan te kunnen komen als English Teacher. We zullen zien.

Via dit blog willen we jullie op de hoogte houden van onze avonturen in Cambodja. Wij vinden het leuk om jullie reacties te lezen en te horen hoe het met jullie gaat. Schrijf je in op de mailinglijst dan ontvang je automatisch onze nieuwe updates.

ការ​សួរសុខទុក្ខ Led en Evelien

1. Yvanca du Crocq:
    4 april 2014
    Heee spannend! Ik ga jullie volgen, hoor
  2. Esther Windhorst:
    4 april 2014
    Jaaaaa expatverhalen; daar smul ik van!!
  3. Liesbeth:
    4 april 2014
    Heerlijk voor jullie dat het bijna zover is, liefs mama
  4. Ingmar Fonteijne:
    7 april 2014
    ik sta op de mailinglist!!!!!!!!!!
  5. Peter Straus.:
    21 april 2014
    Ik durf niet eens te vliegen dus ik vind jullie avontuur sowieso stoer!
  6. Ellen:
    21 april 2014
    Kom maar op met die verhalen :) kan niet wachten. Alvast een goede reis naar jullie tijdelijke vaderland! Groetjes.
  7. Monique van Dalen:
    21 april 2014
    Wat een vooruitzicht! Ik ga deze blog met veel plezier lezen, kijk er naar uit.
  8. Niels:
    23 april 2014
    Heel stoer! Wens jullie heel veel plezier tijdens dit geweldige avontuur. Ik ga jullie volgen!
  9. Veronika Rutten:
    23 april 2014
    Veel plezier, ik zal jullie volgen, ben heel benieuwd naar jullie verhalen. Liefs, Veronika
  10. Ingmar Fonteijne:
    27 april 2014
    bijna!!!
    geniet nog heel even van Holland!!

groeten, Ingmar