Amsterdam-Bangkok

1 mei 2014 - Siem Reap, Cambodja

Terwijl ik dit zit te typen zitten we op de luchthaven van Bangkok te wachten op onze vlucht naar Siem Reap, Cambodja. De afgelopen 2 dagen hebben we doorgebracht in Bangkok.

Onze verhuis/emigratie-dag zal één van de raarste uit de geschiedenis zijn. Klokslag 10 uur stonden de verhuizers voor de deur. Waarvan wij dachten dat het een klus van 2 uurtjes zou zijn, bleek er één van vijf uur te zijn. Uiteindelijk is onze opslagbox volgens het tetris-model volgepropt. Er kan letterlijk niets meer bij. Één fiets kon er nog bovenop gegooid worden en toen was het: deur dicht, en voorlopig niet meer open maken.

Van te voren hadden Led en ik met elkaar afgesproken om uiterlijk half 4 bij de bushalte te staan op proberen mee te gaan met de KLM-vlucht van 18.50 uur. Later dan dat zou te veel gestress zijn.

Uiteindelijk gingen we op 15.00 uur weg uit de Waarderpolder. Led op de fiets(want die paste niet meer) en ik met de auto. Snel naar het huis van Tim. Daar de auto en de fiets achterlaten. Onderweg nog even gauw de sleutel inleveren bij de huisbaas en klokslag half 4 stonden we bij de Zuidtangent halte.

Uiteindelijk konden we zonder al te veel problemen mee met de vlucht. En nog naast elkaar ook! Toen kwamen de emoties wel even los. We hebben er zo naar uit gekeken, maar als je dan echt gaat is het toch wel even moeilijk. Na een aantal wijntjes met onze gezellige buurvrouw in het vliegtuig voelde ik me al snel weer een stuk beter.

Eenmaal geland in Bangkok waren we toch wel een beetje gaar en besloten we om toch even te blijven en de stad in te gaan. Kijken of er iets veranderd was in de 8 jaar dat we niet zijn geweest. (nauwelijks!) Met 2 Polen die we op de luchthaven tegen het lijf liepen hebben we een taxi gedeeld naar Kao San road. Daar in de buurt hebben we onze intrek genomen in een hostel. Het is hier erg heet, ongeveer 37 graden en heel vochtig. We hebben nog nooit zo genoten van een koude douche!

We hebben wat rondgelopen en een paar mooie tempels bekeken. (Wat Pho en Wat Arun) en hebben een paar keer de ferry genomen over de Chao Praya rivier.

Ook zijn we naar een wijk geweest met superdeluxe winkelcentra. Het leek Dubai wel.

Na nog een laatste keer Phad Thai van een straatventer was het weer tijd om naar de luchthaven te gaan. Op naar Cambodja!

PS. Inmiddels zijn we aangekomen in Siem Reap. We zitten nu in een erg leuk hostel. Net op de rooftopbar geproost op een topjaar!

Binnenkort zullen we ook wat foto's posten.

1. Ron:
    2 mei 2014
    Leuke schrijfstijl. Ik zie hier nog wel een boek üt voort komen. Het is goed zo veel mogelijk te genieten want er zullen ook momenten komen dat je naar dat andere drukbevolkte landje terug zult denken. Nu natuurlijk nog niet. Goede reis en voorspoed de komende tijd. Groet, Ron
  2. Anouk:
    2 mei 2014
    Jammer dat we niet op tijd wisten hoe laat jullie zouden vertrekken, had ik nog even naar Schiphol gekomen. Have fun, op naar het volgende verslag ! Anouk
  3. Ingmar Fonteijne:
    2 mei 2014
    hallo. wat een verhaal, 5 uur verhuizen als je dit in 2 uur had verwacht.
    het zal hier nu zo'n 15 graden zijn, grouw en grijs.
    geniet ervan en doe voorzichtig.

groeten, Ingmar
  4. Ankie:
    4 mei 2014
    Geweldig ! Alleen jullie doen een emigratie zo, alles op 1 dag, want als dat kan, waarom zou je dat dan niet doen...?! Hahaha ! Niet zo gek dat je dan op Schiphol toch even moet slikken...maar dit gaat goed komen, zag de 1e positieve berichten al op de whapp !!!!! XAnkie