Baantje nodig?

5 mei 2014 - Siem Reap, Cambodja

Wat leuk om jullie reacties te lezen! Zowel op ons blog als via andere kanalen. Wij vinden het heel erg leuk om te horen hoe het met jullie gaat.

Wij zijn inmiddels een paar dagen in Siem Reap. Het lijkt nu al alsof we hier al weken zijn. Het voelt erg fijn en vertrouwd. We zitten in een gezellig guesthouse, een eindje buiten het centrum. We (ze) hebben een heerlijk dakterras waar we regelmatig een boekje zitten te lezen. Of te internetten want overal is gratis WiFi.

Donderdagavond kwamen we aan en vrijdag zijn we meteen een rondje scholen gaan doen. Van tevoren was me al verteld dat ik gewoon het kantoortje van de administratie binnen kon lopen met mijn CV en dat ik op die manier makkelijk aan een baan kon komen. En dat blijkt inderdaad zo te zijn! Zaterdagochtend had ik al mijn eerste sollicitatiegesprek en moest ik een test maken. Ik heb de hoogste score ooit gehaald! Supergaaf!!

Vandaag (maandag) weer een rondje scholen. We wandelen gewoon rond en stappen naar binnen als er ergens een bord met ‘International School’ boven de poort hangt.

Dit resulteerde vandaag in drie sollicitatiegesprekken met zeer verschillende scholen. Zowel in aanpak, grootte als salaris. Ook moet ik nog kijken in welke groep ik ga lesgeven. Dit kan zowel kleuters zijn *slik* als groep 3. Op de andere school mag ik zo’n beetje kiezen. Komende week heb ik nog 1 gesprek en ga ik op 3 scholen een proefles geven. Superspannend. De begintijd is wel heftig. De meeste scholen beginnen om 7 uur of half 8! Je hebt wel minstens 2 uur lunchpauze, maar je bent dus ook pas laat klaar.

Bij alle scholen kennen ze ook wel iemand die iemand kent die appartementen verhuurd, dus ook dat gaat enorm snel. Eerder vanavond hebben we er ook al één bekeken. Helaas was het niets, maar toch leuk om te zien en straks een beetje vergelijkingsmateriaal te hebben.

Raar hoor. We zijn pas een week uit Nederland weg en het ziet ernaar uit dat we aan het eind van de week een baan en een woning hebben. Dan snel een fiets kopen want een uur lopen in 37 graden is niet heel fijn.

Daarom naar het tweede gesprek van vandaag maar een tuktuk genomen. Op de terugweg voor het eerst achterop de mototaxi terug naar het guesthouse. Eenmaal daar aangekomen werd ik gebeld door school 3, of ik vandaag nog op gesprek kon komen. Dus een uurtje later zat ik weer achterop de motor op weg naar gesprek nummer 3.

Het ziet er dus naar uit dat ik de banen voor het uitkiezen heb. Wat een luxeprobleem.

Voor de rest houden we ons vooral bezig met het verkennen van Siem Reap en in de schaduw met een koud drankje zitten.

1. Ron:
    5 mei 2014
    Wow wat zou dat super zijn; binnen no - time een baan en wie weet ook nog eens een appartement.
    Hoe vindt je straks je weg als je op de fiets ergens naartoe moet? Nu kun je de tuktuk- of motor- chauffeur vvragen.aar straks?
    Groet, Ron
  2. Anouk:
    5 mei 2014
    Hoe zit het met telefonie? kunnen ze een RON Telecom gebruiken? :) fijn te horen dat jullie het naar je zin hebben en gelukkig lijkt de afstand met internet/email/WhatsApp niet zo groot. XX Anouk
  3. Ankie:
    (-:
  4. Edgar:
    6 mei 2014
    Wow! Wat heerlijk om te lezen dat het allemaal zo voorspoedig loopt!