Jaar 5

21 augustus 2018 - Siem Reap, Cambodja

Hoi allemaal,

De zomervakantie is helaas weer voorbij, en wij moesten (mochten ?) weer aan de slag. Zoals gebruikelijk is Led weer assistent in Reception 2(groep 2), en ik sta weer een jaartje voor Year 6 (groep 8). Ook ben ik dit jaar Literacy coordinator, dat houd in dat ik me met name bezig ga houden met het lees- en schrijfonderwijs op school. Ook organiseer ik bijvoorbeeld de bibliotheekweek en de verhalenwedstrijd.

Wij hebben een heerlijke zomervakantie gehad. Eerst een paar dagen thuis relaxen en toen naar Nederland. Wat hebben we een mazzel gehad met het weer! Het was onwijs leuk om iedereen weer te zien, al blijkt wederom dat we nooit genoeg tijd hebben voor alle plannen die we vooraf maken.

Samen met m’n moeder, Tim en Suzanne heb ik een fantastisch weekend in Parijs gehad. Veel gelopen, terrasjes gepakt, wijntjes gedronken, kaasjes gegeten en veel gekletst en gelachen.

Eenmaal thuis in Siem Reap hadden Led en ik het plan om een roadtripje te maken naar een dorpje in het westen van Cambodja, Pailin, tegen de Thaise grens. Helaas, het regenseizoen liet zich gelden en het bleef maar regenen. Het was soms zelfs warmer in Nederland!! Uiteindelijk dus maar besloten thuis te blijven.

Ik heb nog wel een andere gave trip gemaakt: ik ben met 3 vrienden 4 dagen gaan fietsen. Het oorsponkelijke plan was om van Stung Treng naar Kratie te fietsen langs de Mekong. Maar 2 dagen voor vertrek brak een damwand in het zuiden van Laos, en dat zorgde voor overstromingen in het gebied waar wij heen zouden gaan. Helaas voor ons, maar uiteraard verschrikkelijk voor de mensen in dat gebied.

Halsoverkop hebben wij onze plannen moeten veranderen. Gelukkig kun je in Cambodja alles op het laatste moment regelen. De chauffeur die ons oorspronkelijk naar Stung Treng zou brengen lieten we op stand-by staan met de mededeling dat hij later die avond zou horen waar we heen zouden gaan. Geen probleem! Plan B bracht ons naar Battambang, vanwaar we 4 dagen zijn gaan fietsen. Tassen achterop en gaan! Iedere dag fietsten  we zo’n 50-60km. We hebben veel geluk gehad met het weer en onze slaapplaatsen, en hebben allen genoten van de trip. Dit is zeker voor herhaling vatbaar!

En nu dus weer terug op school. We zijn (voor de tweede keer) verhuisd naar een splinternieuw gebouw. Enorm groot, wederom met groot zwembad en sportveld. De lokalen zijn heerlijk ruim, zeker voor mij met mijn 16 leerlingen…

Led heeft ook niks te klagen met zijn 18 kinderen, die hij moet ‘delen’met nog 2 assistenten en de leerkracht, Ms Katie, met wie hij vorige jaar ook samenwerkte.

Ook hebben we er, zoals ieder jaar,  weer een hoop nieuwe  leuke collega’s erbij vanuit alle hoeken van de wereld. We hebben inmiddels collega’s uit Engeland, Ierland, Verenigde Staten, Canada, Australie, Philipijnen, Frankrijk en China.

Ons huis bevalt nog supergoed. We wonen hier nu een jaar en genieten er iedere dag van. Het is hier zo stil!! Iets wat vrij zeldzaam is in dit land. De bomen rondom het huis zijn behoorlijk gegroeid, en overall waar we kijken zien we groen. Als ik mijn fiets een week niet heb gebruikt moet ik al de planten lostrekken uit de spaken!

Verder zijn we nog lekker aan het sporten. Sinds een paar maanden zijn er nieuwe tennis banen geopend, 4 maar liefst! Het is een soort gravel, dus je krijgt er een prachtig oranje kleur van, maar het speelt prima. Verder wandelt Led veel, iedere dag minstens 10.000 stappen en ik doe nog steeds aan crossfit. Ook heb ikeen fietsclubje, Sorasus, (lees: sore asses) waarmee ik iedere zaterdag ga fietsen.

Terwijl ik dit typ komt de regen weer met bakken uit de hemel, de douche is  er niks bij! Gelukkig zitten wij lekker droog en hoeven we er niet meer uit vanavond! Vrees alleen we dat de tennisbanen onder water staan…

Groetjes,

Led en Evelien

1. Anouk:
    21 augustus 2018
    Was zo gezellig dat jullie hier waren
  2. Tessa:
    23 augustus 2018
    Leuk om te lezen! Groetjes en geniet. Succes met het nieuwe schooljaar. Liefs, Tessa
  3. Paula de Bakker:
    25 augustus 2018
    Lieve Evelien en Led.
    Ik smul van jullie verhaal en moet er altijd ook mee lachen.
    (sorasus!) Wel mazzel dat jullie niet bij die damdoorbraak waren, dat scheelt maar 2 dagen...Liesbeth had me al verteld van de Parijs-trip, geweldig! De ouwe gezinssfeer komt dan weer boven.
    En nu weer aan het werk! met extra taak mbt de literatuur.
    Ben je niet benieuwd naar de verhalen vd kinderen?
    Led, en jij zit goed in het personeel, houwe zo! geniet van het wandelen/fietsen enz. enz. Heel veel liefs van T.Paula.
    Oh ja, hier prima! ook ik geniet o.a. van deze prachtige zomer
    met alles erop en eraan. Veel groeten ook van Eva en Alexandra
    Doeiii. en nogmaals LIEFS
  4. Ankie:
    4 september 2018
    5 jaar pas !
    Dit is voor jullie nog maar het begin.
    😎